hedlund

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Dressyrnordis!

Av hedlund - 4 juli 2012 12:32

Nu har Felicia skapat en ny blogg eftersom jag har mutat henne. Jag är med och bloggar! :)


Vi har den mer som en träningsdagbok för lille Vilse och Elvira än ett känslomässigt vattenfall kring vardagssaker. Sen kanske inte Felicia kan låtbli att skriva om Danne.. Men det är upp till henne :) 


Elvira, (Viran) är en Nordsvensk och fyra år gammal, e. Heirums Nils u. Elvan. Hon reds in förra sommaren och jag är den som ridit henne mest efter det. 


Nu för en vecka sen har vi fått hjälp med att få kontakt med varandra så nu är vi verkligen på G! Fast nu ska jag fara till Norge i två veckor... Bär mig emot lite när det går så bra! Men Norge ska bli roligt det med! Viran finns ju kvar sen!


 

Fösta galoppen på läänge!   

Andra träningen, hästen förvånade, liksom jag uppenbarligen!    '

Första ritten utan tränare! 


Älskar hästen, vilja, mjukhet och allt. Ibland ska man inte ge upp, hon kommer bli fin!

 
 
Clara & Arsol

Clara & Arsol

1 augusti 2012 00:02

Vem var det som vann bloggtävlingen om ett hästporträtt egentligen? Kanske var det du! Kolla in hos oss under morgondagen så får du veta!

Mvh Clara på Tvistirni :)

http://tvistirni.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hedlund - 28 november 2012 19:49

Har haft gäster här hela kvällen. Så har inte hunnit ta mig till stallet. Åker nog dit imon och joggar henne! :)...

Av hedlund - 27 november 2012 17:20

Ibiza har fått vila i drygt en vecka nu. Men idag va det dags för att rida igen.... Det blev en mysig skrittur barbacka! :) ...

Av hedlund - 26 november 2012 14:58

Här är när Felicia red Elvira     Fina hästen..  

Av hedlund - 24 november 2012 14:13

Idag har Felicia följt med till Elvira och ridit. Jag är lite gammal och skraj för att åka av så när Elvira satte fart i en grymt rolig bockserie så tänkte jag att det var Felicias tur att rida!                      Ett utdrag av bilder...

Av hedlund - 11 augusti 2012 12:33

      Har hittat knepet nu. Man måste vara övermjuk i handen. svårt att förklara. Men man måste vara jättelätt och tygeln får nästan glappa.  Så fort jag tar i honom så börjar han hoppa. Han så himla känslig och det är jättesvårt att ändra sitt ...

Presentation


Vi är två systrar på 14 och 19 år med varsin häst som vi utbildar.
En 6-årig welsh (Ibiza) och en 4-årig Dressyrnordis (Elvira).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards